【1945 Air Force:ギア 6】ギア・ディビジョン戦の観点から見た最適な機体・ウィングマン・デバイスの組み合わせ
【1945 Air Force:機体の合体先と性能 2】機体性能について考えるで、機体・ウィングマン・デバイスの「攻撃力」は、「ピアシングダメージ」・「爆発物ダメージ」・「ショッキングダメージ」・「クラッシュダメージ」の4種類のダメージのいずれかに分類されることを説明しました。
機体・ウィングマン・デバイスの最適な組み合わせを考える場合、この「攻撃力」のダメージの種類が同一のものを組み合わせるという考え方があります。ただし、この組み合わせが活きてくるのは、下記の3パターンだけです。
① ギアをたくさん持っていて、ギアのアクティベートが可能な人
→機体と同一のダメージの種類でギアのアクティベートをすれば、max 100%「攻撃力」が上昇します(つまり、2.0倍)。
※ 方法は、【1945 Air Force:ギア 2】ギアのアクティベートとは?をご参照下さい。
② ディビジョン文化対戦の「解放(旗取り)」と「撲滅(ボス戦)」をプレイする場合
→ロケーションも同一のダメージの種類を選べば、1.5倍「攻撃力」が上昇します(つまり、50%上昇)。
※ 方法は、【1945 Air Force:ディビジョン 4】「解放(旗取り)」についてと【1945 Air Force:ディビジョン 5】「撲滅(ボス戦)」についてをご参照下さい。
③ 週毎に特定の1つのダメージの種類が強化される為、そのダメージの種類で機体・ウィングマン・デバイスを組み合わせることができる場合
→週毎に特定の1つのダメージの種類の「攻撃力」が上昇しますので、そのダメージの種類をもつ機体・ウィングマン・デバイスでそろえれば、"その週だけ"、1.3倍「攻撃力」が上昇します(つまり、30%上昇)。
下のスロット画面の黄色枠部に、どのダメージの種類が上昇するのか表示されていますので確認してみると良いと思います。
尚、上記の3パータン以外では、この組み合わせをしてもほぼ意味がありませんので、【1945 Air Force:エンジン 4】エンジンの観点から見た最適な機体・ウィングマン・デバイスの組み合わせで説明している常時活きてくる組み合わせの方を優先した方が効果的です。
また、上記の3パターンは、エンジンの観点から見た組み合わせとは異なり、機体・ウィングマン・デバイスを同一のダメージの種類で組み合わせることが必ずしも必須ではありません。組み合わせることができれば、機体・ウィングマン・デバイスの"全てに" 攻撃力上昇倍率がかかるので、「より有効的」という意味合いでとらえていただければ良いと思います。
下にダメージの種類=ギア・ディビジョン戦の観点から最適と考えられる機体・ウィングマン・デバイスの組み合わせをまとめましたので、参考にして下さい。
※ 尚、合成可能なTier 1同士と合成先のTier 2は、いずれもダメージの種類が同じという特徴を持ちます。 したがって、Tier 2・Tier 3の機体も、合成元の機体で同様に考えていただければ問題ありません。
※ 下図の配置において同じ場所にある機体・ウィングマン・デバイスは、4つのウィングマンを除いて共に「証明書」の「特別訓練コース」に必要な組み合わせでもありますので参考にして下さい。例えば、ピアシングダメージの機体 LOCKHEED F-117 NIGHTHAWKは、その「証明書」の「特別訓練コース」をプレイする為に、REPUBLIC F-195 THUNDERCHIEFとSWORDSMANを必要とします。
(上記例外の4つのウィングマンは、BREWSTER F2A BUFFALO・KAWASAKI KI-61 HIEN・MIG 21・YAKOVLEV YAK-3です。なぜこの4つのウィングマンだけ例外なのかは不明です(運営の設定ミス?)。)
ピアシングダメージ
爆発物ダメージ
ショッキングダメージ
クラッシュダメージ
※ 画像は、アプリゲーム 1945 Air Forceより同運営の許可を得た上で引用しています。
ディスカッション
コメント一覧
Buffalo f2a and kawasaki ki-61 are piercing. Mig21 and yak 3 are shocking
Oh! That’s true! Thank you very much.
However combination of aircraft and wingman from the viewpoint of damage is insconsitent with the combination from the viewpoint of certificate, only about these 4 wingman.
I wonder why…
I am not sure why, I am now trying to get a combination which fullfill both engine and damage type.
Exectioner form 1: justice form 2, immortal wish form 2
Exectioner form 2: furious buffalo form 1, electronic fury thunder form 1
It is funny that furious buffalo is used for certification of form 1, but the engine does not match.
I don’t know if the above is “correct” as I haven’t verified the form 1/form 2 damage type from weekly bonus listing yet.
Oh, and thanks for the great pages, they are very good resource for beginners like me.
Thank you for your reply!
Actually, I’m thinking the same thing as you.
But I guess as below, as I mentiond on “https://donarudo511.com/post-1744/”, “https://donarudo511.com/post-2199/”.
・ Exectioner form 1:explosive damage, battle+emergency engine
・ Exectioner form 2:piercing damage, assault+support engine
・ Immortal wish form 2:explosive damage, battle+emergency engine
・ Electronic Fury Tuhnder form 1:piercing damage, battle+emergency engine
I think it’s too difficult to match engine type with damage type completly.
But your point of view is so interesting!
It’s amazing that foreigners(?) like you access my blog.
Feel free to contact me if you wonder about my blog like this time.
Thank you.
Thanks for the reply, it seems executioner form 2 is hard to match a device for it.
Electronic fury thunder form 1, damage type match, engine mismatch, but armor restoration is a very good skill
Electronic fury thunder form 2, damage type mismatch for laser, but has 1.3 bonus for elite tournament. For doppleganger is interesting:
1. I am not sure if the damage of the clone follows the damage type of your real aircraft or follow the device type.
2. When the clone is used with assault engine type aircraft, the clone actually can inflict the assault engine dsp damage.
Therefore if doppleganger follows aircraft damage type (i think logically it should, but this game is not always logical)
and consider pure damage, it (form 2) may be an ok good choice. If consider survival, form 1 is a good choice.
And then there is one choice which matches damage type and engine type. Dragon strength form 1. But focus is hard to use and piercing bullet is a “meh” as well. Not a very gold choice.
If we try to match damage type (piercing) and support engine only, we can have one more choice.
Death incarnation:
Form 1: damage type mismatch for phantom, but extra overload is a copy skill which should match damage type.
Form 2: death saw is harder to use, but night stealth is very good skill
It is not hard for me to read your blog as google translate translate japanese and traditional chinese very well. Even without it, around 1/3 japanese are kanji which i can read and understand with some guess work.
I found your page when trying to look for info on conqueror (it seems very unpopular, especially form 1) almost no one talk about it.
I also think that executioner form 2 can match only DRAGON STRENGTH form 1 from the viewpoint of both damage and engine.
Moreover, exectuioner form 1 can match only IMMORTAL WISH form 2 from the viewpoint.
I guess that aircraft which corresponds to a certain device from the viewpoint of both damage and engine is only one.
I also use conqueror, and I’m looking for the strength.
Are there strategy websites like my blog overseas?
In addition, I think that the damage of the clone made by doppleganger doesn’t belong to any damage.
It’s because doppleganger is not offensive type device but defensive type device.